уторак, 5. јануар 2016.

Turšija sa karfiolom







Mada se prva turšija sprema već krajem avgusta meseca, nisam mogla da odolim juče, a da ne spremim malo i sa karfiolom.


Kada čujem "današnje domaćice" jaooj zimnica ... pa svašta ... šta ti pada na pamet ... --- meni je turšija oduvek bila igranje.

Na ovaj način turšiju spremam već više od 25 godina.

Evo, postaviću i po danima ponovo, kako to kod mene izgleda:

I DAN:
povrće kupljeno, dooobro oprano, očišćeno, iseckano, stavljeno u emajlirane sudove i naliveno hladnim nalivom - koji se ne kuva.

Kao što vidite na slici:
4 paradajz crvene paprike,
3 žute babure,
2 glavice karfiola i
6 krastavaca;

___
negde otprilike je bilo 2,2oo kg povrća (očišćenog i iseckanog);

Ja povrće ne kupujem na meru za turšiju, nego pošto
turšiju pravim iz nekoliko puta, kupim samo ono što mi se tog trena dopadne.

***

Kad biram povrće za turšiju, tog trena znam i kako će mi teglice na kraju izgledati - imam sliku u glavi


Na kraju prvog dana, to kod mene izgleda ovako:



Dobro oprano i iseckano povrće je stavljeno u emajlirano posuđe i naliveno. Dodati su mu i začini - po želji šta ko voli.

Ja sam sinoć stavila: sušenu mirođiju, lovorov list i zrna bibera. Ovih dana dodaću još nešto.

Turšija kod mene stoji u ovom posuđu nekoliko dana UZ STALNO MEŠANJE - svaki dan po nekoliko puta.

I to izgleda kao na sledećim slikama:


V DAN:


Povrće je lepo otpustilo svoje sokove, crvena paprika je malčice omekla, žuta je hrskava i lepa ...
dodala sam danas slačicu i korijander i malo bibera u zrnu u boji i 1 šargarepu (koju sam nasekla ukrasnim noževima, čisto radi dekoracije tegli)... i što bi rekla Selma, sve to lepo stoji u loncu, da se ukusi prožmu, promešala turšijicu, oprala tegle i u subotu mislim da će biti pakovanje ... dotle mešanje i dalje ... i za Gvozdena ovo je u mom loncu ;)))




!!! ... I evo poslednji dan pripreme za našu turšijicu:
*** mala napomena za početnike, šta nam sve osim povrća treba za pripremu:

1. korijander, zrno,
2. slačica, zrno,
3. suva mirođija,
4. lovorov list,
5. biber u zrnu (ja sam imala u boji, pa sam taj koristila - dekorativnije mi je i lepše) i
6. pritiskivači za tegle (to obavezno - mislim da postoje 2 dimenzije - veći i manji, i njih uvek imajte kod kuće)





Povrće smo lepo složili u naše čiste tegle, dodali sva zrna začina, nalili nalivom i pritisli pritiskivačima.







--- kraj pripreme


Prekrila sam tegle celofanom (to obavezno), poklopila poklopcima, zalepila etiketice i gotovooo




Na slici gore desno - koliko se tegli dobija od 2,23o gr čistog povrća - 2 manje i 2 veće tegle.

I evo da ponovim kako je glasio recept:
za 4 kg povrća:
1/2 l alkoholnog sirćeta,
2 l vode,
3 kašike soli - 45 gr,
1,5 kašika šećera - 22,5 gr,
5 gr vinobrana;



1 коментар:

  1. Baš lepo draga moja prijateljice, lagano i sigurno. Ja to sve zbrzam za jedan dan. Pokušaću i ovako, ali umesto karfiola staviću neko drugo povrće. Moj sin ga ne voli. Hvala, pozdrav

    ОдговориИзбриши