недеља, 29. мај 2016.

Ćufte u sosu od patlidžana


Da, da dobro ste čuli - u sosu od plavog patlidžana. ;)))
Kako nam uvek od spremanja zimnice ostane dosta korisnog i proceđenog soka (kao na SLICI dole desno), rešila sam da probam i kakav bi to sos bio od soka plavog patlidžana koji smo dobili ovom prilikom.
Dakle, sve korisne sokove zamrzavam u flašicama PVC od po o,5 litara i njih koristim u nekim jelima.


Ćufte napravite na Vaš uobičajeni način. 

Moj je sledeći:

za ćufte:
3oo-4oo gr mlevenog junećeg mesa,
1 jaje,
1 glavica crnog luka i 2-3 čena belog - sitno seckano,
2 kašike prezli,
1 kašikica začina i 1 kašika ulja,
75 gr sojinih ljuspica potopljenih u 1,5 dcl vode (da odstoji 2o minuta) - ovo mi je neka mera da posle ne moraju ni da se cede, nego budu taman ok,
so, biber, aleva paprika i ostali začini po Vašoj želji;

za sos:
1/2 l soka od patlidžana,
1/2 l vode,
malo ulja,
1-2 kašike brašna (za nijansu više nego što stavljate za sos od paradajza) - jer ovaj sok je malo ređi,
so,
4 kašike kečapa i malčice šećera.


Ovo su ljuspice potopljene da ostoje 2o minuta.

Evo jedne korisne i zanimljive ideje - kako da Vam sve ćuftice budu iste veličine - pa koristite kašiku za sladoled. 


Meni je juče ispalo 19 ćufti.




Na malo ulja propržiti brašno, pa dodati sok i vodu, a zatim i začine. Kad proključa dodavati 
1 po 1 ćufticu i smanjiti vatru.

Ovo je sok samo od patlidžana.

Obavezno u soseve dodajem i lišće celera i malčice šećera.

Boja patlidžana izgleda ovako.

Lovorov list i ostali začini po Vašoj želji i kada napravite sos, dodate ćuftice i kuvate na umerenoj vatri oko 4o minuta. Nema potrebe duže.







2 коментара:

  1. Bas interesantna ideja,patlidzan bas malo koristim,skoro nikako,ali ovo mi se bas dopada.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. nama dosta tih kvalitetnih sokova ostaje od zimnice ... žao mi je to sve da bacim ;(( .. pa onda moram da izmišljam neka nova jela .. i juče sam jedno ;))

      Избриши